وکیل مواد مخدر

۴ بازديد

وکیل مواد مخدر

هنگام مواجهه با اتهامات مربوط به مواد مخدر، مانند نگهداری مواد مخدر، فروش، یا هر جرم مرتبط با مواد مخدر، مهم است که یک وکیل مواد مخدر در کنار خود داشته باشید تا بتوانید از حقوق قانونی خود استفاده کنید و پرونده را ادامه دهید. راهی را دنبال کنید که بهترین نتیجه را به شما بدهد.

 

جرایم مربوط به مواد مخدر به جرایمی اطلاق می شود که ارتباطی با حمل و نقل مواد مخدر یا کشت آن دارند، مانند کشت ماری جوانا. از داشتن لوازم مواد مخدر گرفته تا اعمال مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر و یا فروش آنها، همگی جرم محسوب می شوند و اگر متهم به هر یک از آنها هستید، باید از وکیل مواد مخدر کمک بگیرید.

 

مجازات ها و مجازات های جرایم مرتبط با مواد مخدر می تواند از جزای نقدی تا حبس طولانی مدت و مصادره اموال و حتی اعدام باشد. معمولاً شدت مجازات بستگی به نوع دارو و مقدار یافت شده دارد. به همین دلیل است که باید این اتهامات را جدی بگیرید و از وکیل مواد مخدر برای حضور در دادگاه کمک بگیرید. در واقع، یک وکیل مجرب مواد مخدر می تواند به معنای تفاوت بین آزادی یا حبس شما باشد.

 

وکیل مواد مخدر کیست؟

یک وکیل مواد مخدر ابتدا تمام جنبه های پرونده شما را به طور کامل بررسی می کند. آنها تمام سوابق مربوط به پرونده را بررسی می کنند و در صورت یافتن شواهدی دال بر نقض حقوق شما، سعی می کنند این مدارک را در دادگاه ارائه کنند. در نتیجه اغلب قادر به کاهش جریمه ها یا کاهش مجازات های احتمالی هستند. کمک گرفتن از وکیل مواد مخدر باعث می شود که پرونده روند بهتری را طی کند.

 

بنابراین یک وکیل مواد مخدر (اعم از وکیل خصوصی یا وکیل دستگیری) حقایق پرونده را بررسی می کند، شواهد را بررسی می کند و سعی می کند با دادستان ها مذاکره کند و تا حد امکان پرونده را برای موکل خود بهبود بخشد.

 

همانطور که گفته شد، این بهبود می تواند شامل کاهش وثیقه، کاهش اتهامات یا کاهش مجازات باشد. آنها حتی می توانند به افرادی که در بازداشت هستند کمک کنند و در صورت امکان می توانند ترتیبی دهند که فرد از بازداشت آزاد شود.

 

یک وکیل مواد مخدر همچنین در تهیه شکایت یا هر دادخواست دیگری، تجزیه و تحلیل پرونده دادستان و شیوه کار او و ارزیابی احکام و مجازات های احتمالی کمک خواهد کرد. یک وکیل مجرب مواد مخدر آماده مبارزه برای آزادی موکل خود در هر شرایطی است.

 

یک وکیل مواد مخدر مطمئن می شود که می دانید با چه چیزی روبرو هستید و از تمام گزینه های قانونی و دفاعیات خود آگاه هستید تا بتوانید تصمیم آگاهانه ای در مورد آینده خود بگیرید. هدف شماره 1 یک وکیل مواد مخدر همیشه محافظت از آزادی و سابقه خوب موکلش است. آنها همچنین می توانند به مشتریان خود کمک کنند تا با ترس و ناامیدی ناشی از گرفتار شدن در یک پرونده جنایی مقابله کنند و خونسردی خود را حفظ کنند.

 

در واقع، در سیستم پیچیده عدالت کیفری، وکیل مدافع شما به عنوان راهنما، محافظ و محرم شما عمل می کند. وکلای مدافع معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند: وکلایی که از طرف دادگاه برای افرادی که توانایی پرداخت وکالت ندارند و معمولاً این وکلا حقوق نمی گیرند (وکیل مکتسبه) و وکلای خصوصی که توسط خود متهم استخدام می شوند.

 

برخی از متهمان می توانند وکیل مدافع جنایی را استخدام کنند. اما برای کسانی که توانایی جذب وکیل را ندارند (که تقریباً 80 درصد متهمان پرونده های کیفری از این گروه هستند) دادگاه می تواند وکیل تسخیری را به عنوان وکیل متهم تعیین کند (به شرط احراز شرایط خاص متهم).

 

وکیل خودت بودن

در پرونده های کیفری روشن است که کمک وکیل کیفری اجتناب ناپذیر است. با این حال، برخی از متهمان تصمیم به وکالت می گیرند. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا متهم می تواند وکیل خود را نمایندگی کند یا خیر، در نهایت توسط قاضی اتخاذ می شود.

 

قاضی مکلف است صلاحیت متهم را برای وکالت خود تعیین کند. زیرا اگر مشخص شود متهم توانایی دفاع از خود را ندارد باید برای او وکیل گرفت. حتی اگر مخالف کمک گرفتن از وکیل باشد. هنگام تعیین اینکه آیا یک متهم می تواند وکیل خود را نمایندگی کند یا خیر، قاضی عوامل زیر را در نظر می گیرد:

 

شدت جرم

مهارت و قدرت گفتاری متهم

آیا متهم ماهیت دادرسی را درک کرده است؟

آیا متهم آگاهانه از حق خود برای کمک گرفتن از وکیل چشم پوشی می کند؟

وکیل شخص ثالث

۵ بازديد

یک وکیل شخص ثالث

یکی از دعاوی مهمی که امروزه در محاکم قضایی مطرح می شود، دعوای ورود شخص ثالث است. با توجه به اینکه انواع دعاوی معمولاً با حضور دو طرف انجام می شود و حضور اشخاص دیگری از قبیل وکیل، وصی، وراث و ... منوط به حضور این دو طرف است، در صورتی که غیر از این دو طرف و افراد باشد. که تحت تکفل دو طرف اصلی هستند در صورتی که بخواهد به عنوان ذی نفع وارد دعوا شود به عنوان شخص ثالث وارد دعوا می شود.

 

به همین دلیل در این ماده که توسط گروه وکلای دادگستری ارائه شده است، در خصوص عبارات مربوط به ثالث از قبیل: جلب ثالث، ورود ثالث، اعتراض ثالث و وکیل شخص ثالث توضیحات لازم جهت آشنایی خوانندگان محترم با این اصطلاحات حقوقی ارائه گردید.

 

به طور کلی عبارت ثالث در سه نوع دعوی به کار می رود که عبارتند از: دعوای ورود ثالث، دعوای تجدیدنظرخواهی ثالث و دعوای اعتراض ثالث و مقررات و تشریفات هر یک از این دعاوی متفاوت است. از دیگری

 

ادعای ورود شخص ثالث

مطابق ماده 130 قانون آ.د.م، اگر شخص ثالثی مستقلاً ادعای حقی در موضوع دعوای اصلی کند یا خود را منتفع حق یکی از طرفین بداند، می‌تواند قبل از پایان جلسه اول، وارد دعوا شوید چه رسیدگی در مرحله اولیه باشد چه در مرحله تجدیدنظر. این دادخواست باید به دادگاه محل رسیدگی تقدیم شود و خواهان قصد خود را به صراحت اعلام کند.

 

شخص ثالث یا وکیل وی که دادخواست ورود شخص ثالث را ثبت می کند باید کلیه تشریفات قانونی را انجام دهد.

 

پس از انجام تشریفات و ثبت دادخواست ورود ثالث، موضوع از طریق ابلاغ به اطلاع طرفین دعوی می رسد و همزمان با دعوای اصلی به این دادخواست رسیدگی می شود.

 

ادعای سوم

دعوای ثالث زمانی اتفاق می افتد که خواهان یا خوانده در جریان رسیدگی به دعوی متوجه شود که با آوردن شخص دیگری که شخص ثالث در دعوی است که در اصطلاح حقوقی ثالث نامیده می شود و در معامله دخیل بوده است. می تواند دعوی را به نفع خود تمام کند.

 

به همین دلیل شاکی یا خوانده دادخواستی را برای جلب ثالث به دادگاه تقدیم می کند تا بتواند برای حل مشکل خود چاره اندیشی کند.

 

دلایل جذب ثالث باید قبل از پایان اولین جلسه رسیدگی انجام شود و متقاضی 3 روز فرصت دارد دادخواست ثالث را به دادگاه تقدیم کند در غیر این صورت دادگاه به این درخواست رسیدگی نخواهد کرد.

 

با توجه به اینکه هر یک از مراحل دادرسی مانند مرحله بدوی یا تجدیدنظر، مرحله جداگانه ای محسوب می شود، بنابراین در هر مرحله قبل از پایان اولین جلسه، می توان برای جلب ثالث دادخواست دادخواست دادرسی کرد.

 

دخالت شخص ثالث در پرونده های حقوقی یکی از حقوق طرفین پرونده محسوب می شود و نوعی دعوت به حضور و ورود شخص دیگری در روند رسیدگی بدون اجبار و اجبار است.

 

لازم به ذکر است که دادگاه نمی تواند بدون تقاضای یکی از طرفین یا هر دو طرف، دادخواست جلب ثالث ارائه کند. به طرفی که شخص ثالث را جذب می کند جالب و به شخص ثالثی که جذب می شود مجلل می گویند.

 

پس از خاتمه دادخواست جلب ثالث، رسیدگی مانند دادرسی اصلی انجام می شود و شخص ثالث متهم محسوب می شود. در نهایت ممکن است پرونده دارای دو محکوم یا دو محکوم باشد.

 

شرایط جلب ثالث در دعوا

دعوای ثالث دعوای اصلی نیست اما به عنوان دعوای فرعی از حیث رسیدگی تابع دعوای اصلی است.

 

خواهان و خوانده یا سایر اصحاب دعوا می توانند از دادگاه تقاضای جلب ثالث نمایند. حتی خود شخص ثالث نیز می تواند در جریان دعوا تقاضای جلب شخص ثالث دیگری را بنماید.

 

برای شکایت شخص ثالث باید شرایط زیر وجود داشته باشد:

 

دعوای ثالث منشأ همان دعوای اصلی یا مربوط به دعوای اصلی است

جالب باید یکی از طرفین دعوی باشد

دلایل و جهات قانونی جذب شخص ثالث و ارتباط آن با پرونده باید قبل از خاتمه اولین جلسه بیان شود.

دادخواست و معرفی شخص ثالث باید حداکثر تا 3 روز پس از اولین جلسه رسیدگی انجام شود

پرونده اصلی همچنان در جریان است

درخواست تجدیدنظر شخص ثالث را تنظیم کنید

برای تهیه و نوشتن دادخواست جذب شخص ثالث باید نکات مهمی رعایت شود. دادخواست بر روی برگه چاپی مخصوص نوشته شده.

 

جرم تبانی در معاملات شخصی

۶ بازديد
جرم تبانی در معاملات شخصی
جرم تبانی در معاملات شخصی جرمی متفاوت با تبانی در معاملات دولتی است. در این نوع جرایم از توطئه و کلاهبرداری استفاده می شود و به افراد آسیب وارد می شود.
با توجه به عدم دخالت بخش عمومی در این جرم، قانونگذار آن را کلاهبرداری دانسته است. تبانی در معاملات به این صورت است که هدف مرتکب به دست آوردن اموال دیگران با روش های متقلبانه است و این امر با تبانی صورت می گیرد. و توطئه شخص ثالث انجام شده است.
در این جرم در بسیاری از موارد مرتکب اقدام به فروش مال خود بدون اطلاع مالک و یا طرح دعوی رسمی با تبانی شخص ثالث می کند تا با فریب در مال دیگری تصرف کند.
برای آشنایی شما با این جرم در این مقاله توضیحاتی در مورد جرم تبانی در معاملات یا تبانی برای بردن مال دیگری و کشف این جرم ارائه می کنیم.
در هر صورت باید بدانید که اگر درگیر چنین مواردی هستید، توصیه می شود برای راحتی کار از تجربه یک وکیل متخصص در این زمینه استفاده کنید.
تعریف تبانی
واژه تبانی واژه ای عربی به معنای شرکت دو یا چند نفر در یک کار است. تابانی در زبان فارسی نیز به معنای مقدمه در زبان چینی، زمین و آماده سازی و صاف کردن است. برخی تبانی را شریک جرم برای انجام کاری و عقد قرارداد جمعی علیه دیگران می دانند.
تبانی در فقه به توافق پنهانی بین دو نفر علیه شخص ثالث گفته می شود. به طور کلی جرم تبانی برای گرفتن مال دیگری به معنای تبانی دو یا چند نفر برای گرفتن و فروش مال دیگری با نیرنگ و فریب است.
جرم تبانی در قوانین جزایی ایران تعریف نشده است، اما برخی حقوقدانان تبانی را «توافق دو یا چند نفر برای ارتکاب جرم» تعریف کرده اند.
جرم تبانی در معاملات برای گرفتن مال غیر
همانطور که گفته شد جرم تبانی برای گرفتن مال دیگری کلاهبرداری است. معمولاً این جرم با طرح دعوی رسمی برای گرفتن مال غیر محقق می شود.
به گونه ای که افراد با هدف تصاحب مال دیگری با یکدیگر تبانی می کنند و به همین دلیل علیه یکدیگر اقامه دعوی می کنند، این اقدام آنها برای تصرف در اموال دیگری با فریب و اعمال فریبکارانه است.
قانونگذار این اقدامات را جرم انگاری کرده و در قانون مجازات اسلامی این افراد که برای تصاحب اموال تبانی می کنند کلاهبردار محسوب می شوند.
همچنین در مواردی شخص ثالث با تبانی یکی از اصحاب دعوا به منظور ربودن مال دیگری و یا تضییع حقوق وی با عناوین دیگری وارد دعوا می شود. از این افراد ممکن است به یکی از طرق زیر شکایت شود:
با یکی از اصحاب دعوا تبانی کرده و به عنوان شخص ثالث وارد دعوا می شود.
به عنوان شخص ثالث به حکمی اعتراض کنید و وارد دعوا شوید.
اقامه دعوی علیه محکوم علیه مستقیماً و اقامه دعوی.
همچنین باید توجه داشته باشید که صرف طرح دعوای تبانی صرف نظر از نتیجه یا عدم آن، تبانی و کلاهبرداری محسوب می شود و مجازات کلاهبرداری دارد.
مجازات تبانی در معاملات برای گرفتن مال دیگری
فلسفه جرم انگاری تبانی و تعقیب کیفری آن را باید در این مورد دنبال کرد که تبانی در ارتکاب جرم موجب افزایش ظرفیت کیفری و تشویق افراد به ارتکاب جرم و در نتیجه تسهیل و تسریع وقوع پدیده مجرمانه می شود.
به همین دلیل است که جرایم مهمی مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر و توزیع سلاح های غیرقانونی از طریق تبانی انجام می شود.
بنابراین قانونگذار برای جلوگیری از وقوع جرایم شدیدتر، تبانی را برای جلوگیری از وقوع جرایم دیگر جرم دانست.
ماده 611 قانون مجازات اسلامی به این جرم می پردازد. در این ماده آمده است: در صورتی که دو یا چند نفر برای اقدام علیه بیماری یا جان یا مال مردم تبانی کنند و مقدمات اجرا را فراهم کرده باشند ولی بدون اراده خود اقدام نکنند به حبس از 6 ماه تا محکوم خواهند شد. 3 سال.
همچنین از آنجایی که این جرم به عنوان کلاهبرداری تعریف شده است، مجازات آن طبق ماده یک قانون تشدید ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری تعیین شده است.
بر اساس این ماده، مرتکب علاوه بر انکار اصل مال از صاحب آن، به حبس از ۱ تا ۷ سال و پرداخت جزای نقدی به میزان مال محکوم می شود.
با توجه به اینکه جرم تبانی کلاهبرداری است، دادگاه می تواند مجازات حبس را به کمتر از یک سال کاهش دهد.